IMPORTANT!
Els dies d'èxit d'aquest fòrum van ser ja fa molts anys i ara resta abandonat, de manera que he decidit bloquejar-ne els nous registres i deixar-lo com a fòrum de només lectura perquè no se'n perdi el contingut.
Si has arribat aquí cercant un fòrum d'anime, manga o cultura japonesa en català, et recomano que facis una visita a Tadaima.cat, el fòrum de referència sobre aquests temes en l'actualitat!

Critíques: Eragon, la pel·lícula

Comenteu tot allò que en cap altre fòrum no hi té cabuda.
Respon

Us ha agradat, la pel·lícula?

Sí, i he llegit el llibre
3
25%
Sí, i no he llegit el llibre
4
33%
No, i he llegit el llibre
2
17%
No, i no he llegit el llibre
1
8%
Passo de veure-la -_-
2
17%
 
Vots totals: 12

Avatar de l’usuari
otaku_fujida
Atrafegat
Entrades: 1050
Membre des de: 11/11/2005 a les 17:12
Ubicació: Artés & Barcelona
Contacta:

Critíques: Eragon, la pel·lícula

Entrada Autor: otaku_fujida »

Voldria obrir un post per tal de que la gent que hagui vist la pel·lícula d'Eragon, en fes una crítica breu (o no tan breu) aquí ^^
Primer poso crítiques que he anat trobant...
NO ES UNA ADAPTACIÓN DEL LIBRO
Para empezar decir que me he leído el libro y que esta película no hay que verla como una adaptación del libro, ya que poco tiene que ver, no se parece en nada a la historia original, quizás el chico, el dragón y poco más. La verdad es que no sé como van a continuar con próximas películas sin haber incluido algunas cosas, supongo que con más inventos. Se esperaba que no se hiciera todo, pero se esperaba algo. Tampoco se puede ver esta película sin haber leído el libro, ya que difícilmente te vas a enterar de como funciona la cosa. Aunque es una película entretenida, si quieres verla simplemente plántate delante de ella y no pienses, sólo recibe información pasiva, que al fin y al cabo es lo único que hace. Los efectos especiales están bastante bien, el dragón es genial pero poco más. Los escenarios son los peores que he visto, sin exagerar, nada más la guaridad de Galbatorix, las ciudades y la cárcel ce Arya merecen un 0. Los únicos actores que han trabajado bien han sido Jeremy Irons y Robert Carlyle. John Malkovich (supuesto malo malísimo) denota de todo menos miedo. La banda sonora es repetitiva y la película acelerada. Le doy un 5 pelado porque me gustó el libro y sé que le gustará a los niños, poco más.
Le damos un 4

De andar por casa, así catalogamos esta fallida incursión en el universo fantástico que pretende seguir la estela de producciones que ennoblecieron el género.

En un atisbo de sinceridad hay que indicar que su metraje no es demasiado extenso, algo que elude cualquier deseo de abandonar la sala. También es cierto que no debemos rehusar responsabilidades dejando solos a nuestros pequeños acompañados, porque sí, ellos se convierten en la única excusa a la hora de ver una película que recuerda a Dragonheart y hace grandes otras muestras de segunda categoría como Dragones y mazmorras.

Carente de emoción pero pródiga en momentos sublimes faltos de contenido, Eragon no convence porque tenemos la sensación de estar viendo algo que ya nos han contado y, además, con más sustancia y mejores formas. No sabemos muy bien qué y quién lo ha hecho, pero un déjà vu constante nos acompaña en este trabajo que se sujeta con alfileres.

Los cineastas que se estrena, y Stefen Fangmeier lo es, parecen haber confundido grandes películas con paisajes naturales imponentes, dos o tres estrellas de nombre reconocido y una trama que, da igual que sea insustancial, porque ya se realzará luego con los efectos visuales y las escenas de lucha.

23 años tiene Christopher Paolini, el autor de El Legado, una trilogía aún sin completar cuyos primeros libros han alcanzado cifras millonarias de ventas. Eragon es el volumen introductorio y, a juzgar por el desenlace de la adaptación cinematográfica, será también la primera de una serie de películas. Seguro que la legión de incondicionales que hayan leído el libro acudirán en tropel al cine: la primera vez está garantizada pero es arriesgado confiar en que sigan respaldando una apuesta estrictamente comercial y efectista.

No sabemos si el joven escritor perfila sus personajes con la misma profundidad que los guionistas encargados de llevar las palabras a imágenes: han sido necesarios 4 profesionales –así serían- para desplegar un catálogo de seres que responden a patrones estandarizados. Los roles principales no son más que esquemas al servicio de una moralina manida adornada con acción previsible en todo momento.

No lo habíamos dicho aún: que nos gustó el trabajo de Peter Jackson al frente de El Señor de los Anillos y, no es por comparar, pero cuanto daño ha hecho a los que se aventuran en el difícil género de la fantasía.
No tot són crítiques dolentes, n'hi ha de bones, però, curiosament, acostumen a ser de gent que no ha llegit el llibre ^.^

Jo, a la pel·lícula li poso dues notes: Un 9 d'efectes espacials i un 7 sobre la història que hi han desarrollat. Jo ja vaig anar al cine sabent que no seria la gran pel·lícula, ni que seria una copia exacte del llibre. Els decorats els vaig trobar pèssims, els pobles no tenien l'atractiu que se li donava al llibre. Em quedo amb la Saphira (la dragona), penso que se l'han currada molt, però han deixat de banda tot lo altre. Que sí, que està bé per anar a veure en família (o no) i per passar la tarda, però no hi pots anar pensant que veuràs el llibre plasmat a la pantalla. Tot i això, va estar entretinguda. ^^ I sobre els actors... vaig estar més pendent de com s'anava desarrollant la història que no pas fixant'me en els actors. Sí que penso que alguns devien voler cambiar el seu guió perquè veien que, o no s'hi sentien cómodes, o veien que no hi tenien gaire protagonisme (Un exemple, l'Arya (l'elfa), que es passa tot el llibre dormida, i a la pel·lícula te la trobes fent sals d'alegria durant tota l'estona...)

Opineu vosaltres ^.^!
Ota-chan
otaku_fujida l’ha editat per darrera vegada el dia: 22/12/2006 a les 20:03, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
kurama_1_5
Entrades: 117
Membre des de: 26/09/2006 a les 16:10
Ubicació: El Masnou, Barcelona

Entrada Autor: kurama_1_5 »

B, jo encara no le vista, tinc el segon llibre pero em falta el primer q esperu caigui per a Reis.

Ara el q pensu fer es mirarme la peli abans que el llibre per no portarme una desilisio.

Nomes dic que ja se sap que els llibres son molt millors que les pelis, pero aixo passa en tot. Inclos en l'anime i el manga.
No hi ha compariacio, pasa en Harry Potter, passa amb Sherlock Holmes, passa amb el Senyor dels anells....

Per aixo trobo que no esta massa b compararlos ja q es impossible captar el que escriu l'autor i encara mes dificil es plasmar un llibre tan gran i amb tants detalls en 2 hores de pelicula.

Quan la vegi ja posare una critica mes detallada de la peli, pero ara ja no nesperu tant d'ella XD
Suzu
Entrades: 254
Membre des de: 27/06/2006 a les 16:28
Ubicació: Santa Perpètua de Mogoda

Entrada Autor: Suzu »

Jo vaig anar a veure-la pensant com si no m'hagués llegit el llibre i em va semblar prou bé. Els efectes especials són bons.
Per altra banda, se'm va fer curta ja que m'imaginaba que almenys recorrerien totes les altres ciutats i després resulta que una prou... També m'imaginaba que les ciutats serien una mica més maques...
Però bé, es molt dificil plasmar bé un llibre en una peli, i estic segura que els que la feien ja sabien que rebrien moltes critiques.
La única cosa que em va decepcionar va ser el final. S'inventen coses i altres molt importants no són esmentades. (No diré més per no provocar spoilers)
Però com vaig anar a disfrutar la peli, a mi em va agradar molt ^^
Sobretot la Saphira *o*
Avatar de l’usuari
otaku_fujida
Atrafegat
Entrades: 1050
Membre des de: 11/11/2005 a les 17:12
Ubicació: Artés & Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: otaku_fujida »

Suzu ha escrit: Però com vaig anar a disfrutar la peli, a mi em va agradar molt ^^
Sobretot la Saphira *o*
Sense cap dubte, la Saphira és lo millor ^^ Sobretot quan és petita (he) Kiaaaah >/////<
Avatar de l’usuari
Yuka
Bola d'arròs
Entrades: 1083
Membre des de: 05/07/2005 a les 19:50
Ubicació: Sabadell, Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Yuka »

Jo m'he llegit el llibre, i quan va acabar la pel·licula em vaig quedar: O_O'
No em va agradar, la veritat. Es van saltar moltíssimes coses. Crec que en el resum del resum del llibre haguessin sortit més coses. Fins i tot una de les amigues amb la que vaig anar a veure la pel·lícula, no s'havia llegit el llibre i també es va quedar decepcionada. La tia que feia d'Arya era, amb una paraula, VELLA. I el troç en que Saphira es fa gran de cop... allò s'ho han tret vilment de la patilla -.- I el troç de la lluita final amb els vardens va anar massa ràpid, com si tinguessin pressa per acabar. Vaja, que no me la compro, com a molt, me la baixo. I no tinc clar ni això, o sigui que... -.-
[img]http://img234.imageshack.us/img234/5474/siunaaltradelasakuravvgp5.jpg[/img]
[img]http://i70.photobucket.com/albums/i109/doumeki/holic_3.gif[/img]
[img]http://img59.imageshack.us/img59/3646/bar0yg.png[/img]
[img]http://img53.imageshack.us/img53/187/sintitulo3kl4.gif[/img]
Avatar de l’usuari
yuki_otaku
Entrades: 445
Membre des de: 25/08/2006 a les 21:15
Ubicació: Girona

Entrada Autor: yuki_otaku »

Jo he llegit el llibre, i la pel·lícula l'he vist, però comparada amb el llibre..
.La Saphira de peke es una monadaaaa. M'encanta, moníííííssimaaa. Però eso, que el llibre està molt millor per això.
[img]http://img147.imageshack.us/img147/2488/conanxhaibaraaiisaiyl9.jpg[/img]
Avatar de l’usuari
Shruikan
Mascota
Entrades: 615
Membre des de: 01/02/2006 a les 21:02
Ubicació: Artés, la Terra (Quin nom més cutre)
Contacta:

Entrada Autor: Shruikan »

A mi no em va entussiasmar la peli. Potser perque no podia deixar de comparar-la amb el llibre.
La vaig trobar molt curta i, igual que l'Ota, opino que lo més currat va ser la Saphira i que els pobles són una merda. U_U A més, trobo que han desgraciat tot els personatges. Els que vaig trovar que encaixaven millor van ser el Brom, el Galvatorix, L'Ajihad i la Nasuada.
Em sembla que el tros que em va agradar més va ser quan el Durza pela a un urgal (sese banyes!!ò.ó) només amb un dit. Sóc Durza-fan. xD
[img]http://img519.imageshack.us/img519/7565/shuikinx9sr8.gif[/img][img]http://img165.imageshack.us/img165/4500/carnetdelasounddw7.gif[/img]
[img]http://img156.imageshack.us/img156/7961/sintitulo0998pc7.gif[/img]
Respon

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 58 visitants