IMPORTANT!
Els dies d'èxit d'aquest fòrum van ser ja fa molts anys i ara resta abandonat, de manera que he decidit bloquejar-ne els nous registres i deixar-lo com a fòrum de només lectura perquè no se'n perdi el contingut.
Si has arribat aquí cercant un fòrum d'anime, manga o cultura japonesa en català, et recomano que facis una visita a Tadaima.cat, el fòrum de referència sobre aquests temes en l'actualitat!

La censura de Bola de Drac

Lluites, combats, superguerrers... Si us agrada el shonen, ve't aquí el vostre fòrum.
Ereza
Forum Hoster
Entrades: 1345
Membre des de: 14/06/2003 a les 11:21
Ubicació: Barcelona
Contacta:

La censura de Bola de Drac

Entrada Autor: Ereza »

Apa, un exemple de la censura a la versió doblada de Bola de Drac:

Això es veu a la versió en català:
La curiositat d'en Goku... xD
Imatge
I apa, a veure què passa si trec les calces...
Imatge
Més endavant...
Follet Tortuga: Hm... Només tinc un núvol Kinton, però si vols et puc donar una altra cosa... Però abans...
Imatge
A partir d'aquí ja no es veu a la versió catalana:
Sense comentaris xD
Imatge
Bonic detall xD
Imatge
Innocent...
Imatge
Clar, en Goku li havia tret les calces... I per tant... xD (noti's les cares dels "tortugues" xD)
Imatge
Com que no passa mai...
Imatge
Ara no sap què regalar-li xD
Imatge
Aquí, "descensuren" i continua la història... Més endavant torna a haver-hi un tall, quan la Bulma descobreix certa cosa:
Imatge
Oh, quin descobriment! xD
Imatge
Pobre Goku... Sort que és invencible...
Imatge

Aquest només és un dels molts exemples que n'hi ha. Aquest potser tenia motiu, però n'hi ha d'altres que són extremadament xorres.
Imatge
Avatar de l’usuari
Kaede Rukawa
Ruquet encistellat
Entrades: 1374
Membre des de: 29/12/2004 a les 20:44
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Kaede Rukawa »

ok, ja ho entenc, gràcies.
Avatar de l’usuari
Esbotzegat
No és un gira-sol
Entrades: 1766
Membre des de: 12/06/2003 a les 18:35
Ubicació: Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Esbotzegat »

Uhm, els capítols amb la meva adaptació, que macos *_* si ho haguessis doblat, segur que haurien dit "li encanten" i no "l'encanten" ^^ (coses meves, xD)

En el capítol 4 hi ha un tall que és ben estúpid... Censuren un tros en què un tio (no recordo qui) s'imagina coses relacionades amb els pits de la bulma, xD però no n'hi ha per tant...

Per cert, que tinc entès que el primer cop que ho van passar no estava pas censurat. Qui sap.
Ereza
Forum Hoster
Entrades: 1345
Membre des de: 14/06/2003 a les 11:21
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ereza »

Hm, hi havia un capítol que la primera frase del capítol estava censurada xDDDD Imagino que ho devien tallar malament a l'hora d'emetre...
Imatge
DarkDrago
Noise killer
Entrades: 1375
Membre des de: 05/02/2005 a les 20:46
Ubicació: DarkLand

Entrada Autor: DarkDrago »

Jo vaig veure la primera vegada k el van emetre, ho rekordo kom si fos ahir xD I no, no van passar aixo, ja estava censurat xD Sino, me'n rekordaria perfectament xD

En canvi, kuan en Yamsha mira per una finestra i veu la bulma dutxant-se es veuen per un moment els pits i aixo no ho van censurar... o sigui, pits si, culs no... kins kriteris mes estranys, no? xD
<embed src="http://img97.imageshack.us/img97/2279/firmadeathnote6sy.swf" width="500" height="120" quality="high">
[b]Manipulador a l'ombra...[/b]
znake
Cròtal del bambú
Entrades: 839
Membre des de: 24/12/2004 a les 20:01
Ubicació: Badalona, Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: znake »

>.> Es que Dragon Ball no te comentaris dolents?
Ereza
Forum Hoster
Entrades: 1345
Membre des de: 14/06/2003 a les 11:21
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ereza »

Comentaris dolents? No capto xD

Si et refereixes a la sèrie, tu a callar que no l'has vista (això és un pecat capital, per cert xDDD)...

No sé, la sèrie en els temps en què la van fer va marcar molt la gent... :P Després li van voler treure massa el suc. Qui no recorda el combat d'en Freezer, on a cada capítol passaven uns 10 segons de lluita xDDDD I després les mil i una resurreccions i tal d'en Goku xD Es van passar...

Però well, a mi m'agradaria que la reemetessin tota, aquí tindrien un espectador que no els hi fallaria xDD
Imatge
znake
Cròtal del bambú
Entrades: 839
Membre des de: 24/12/2004 a les 20:01
Ubicació: Badalona, Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: znake »

No hem callo >.>  xD

Hem referia a critiques, que te de dolent, si es una merda, si cansen els convats, etc xD No totes les series son perfectes...
Ereza
Forum Hoster
Entrades: 1345
Membre des de: 14/06/2003 a les 11:21
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ereza »

La veritat és que tampoc me'n recordo gaire perquè fa molts anys que no la veig, però bé...

Jo crec que la sèrie original (Bola de Drac), està força bé... A mi no em va cansar pas. Després, a Bola de Drac Z sí que cansava força, un simple combat durava potser 40 o 50 capítols, i mai passava res d'interessant. I Bola de Drac GT jo només en vaig veure alguns capítols (hi ha qui ha d'anar a l'institut i no sap/pot fer anar el vídeo... ¬¬ -jo fa uns anys-), la veritat és que m'agradava més que BDZ, però ja estava massa rebuscada... Dic jo que devien voler repetir l'èxit de l'original i no els va sortir gens bé :P

Potser el més interessant de la sèrie (o sèries? xD) és que vas veient els personatges com van creixent, com van passant les generacions i tal... Això està força bé :P

En fi... L'hauries de veure ^^u A veure si la repeteixen aquest any com deien.
Imatge
znake
Cròtal del bambú
Entrades: 839
Membre des de: 24/12/2004 a les 20:01
Ubicació: Badalona, Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: znake »

Ereza ha escrit:(hi ha qui ha d'anar a l'institut i no sap/pot fer anar el vídeo... ¬¬ -jo "fa uns anys"
Exactament.. es podria dir quants anys fa?? xD

O sigui, que l'unic que val la pena es la 1º temporada. Llavors si que m'ho podre tragar si ho donen.. =)
Ereza
Forum Hoster
Entrades: 1345
Membre des de: 14/06/2003 a les 11:21
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ereza »

Dooooncs... BDGT ho van emetre al 2001... Per tant, calcula... És que no tinc ganes de restar xDDD
Imatge
znake
Cròtal del bambú
Entrades: 839
Membre des de: 24/12/2004 a les 20:01
Ubicació: Badalona, Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: znake »

O_ò amb 15 anys no sabies fer rular un video? buff... aquesta juventut.. xDDD
Ereza
Forum Hoster
Entrades: 1345
Membre des de: 14/06/2003 a les 11:21
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ereza »

I a part no podia, el tenia a la casa "de debò" i allà no el puc tenir engegat tot el dia. Ara el tinc al poble que sí.

A més, en vaig haver de llegir el manual en portuguès per entendre-ho, en castellà no sé què coi havien fet amb la traducció que no s'entenia res xDD

Per cert, eren 14 anys, no? xD
Imatge
DarkDrago
Noise killer
Entrades: 1375
Membre des de: 05/02/2005 a les 20:46
Ubicació: DarkLand

Entrada Autor: DarkDrago »

En portugues? ^^UUUU

Doncs si, el kombat del frezeer... akells 5 minuts interminables, es van passar un ou, i amb escenes repes. Pk, ki no rekorda k la bola d'energia per destruir el planeta namec la llança en dos episodis diferents? xD
<embed src="http://img97.imageshack.us/img97/2279/firmadeathnote6sy.swf" width="500" height="120" quality="high">
[b]Manipulador a l'ombra...[/b]
Ereza
Forum Hoster
Entrades: 1345
Membre des de: 14/06/2003 a les 11:21
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ereza »

Només dos? Vaja... xDD
Imatge
DarkDrago
Noise killer
Entrades: 1375
Membre des de: 05/02/2005 a les 20:46
Ubicació: DarkLand

Entrada Autor: DarkDrago »

Be, potser en algun mes, pero jo rekordo k son dos xD

El freezer llença la bola, dp al kap d'uns episodis treu tota la força i els muskuls li kreixen, i al kap d'uns episodis torna a llançar la bola i es veu mes prim el freezer >__<

O es una kagada dels japos, o una kagada dels distribuidors fen copy i paste amb els capitols xD
<embed src="http://img97.imageshack.us/img97/2279/firmadeathnote6sy.swf" width="500" height="120" quality="high">
[b]Manipulador a l'ombra...[/b]
Avatar de l’usuari
Soundwave
Dominadora intergalàctica
Entrades: 1563
Membre des de: 17/06/2003 a les 18:20
Ubicació: Planeta Cybertron
Contacta:

Entrada Autor: Soundwave »

Per aixó, lo millor era llegir-se el manga XDDDD, ke un capítol, ja havíen resolt la lluita i t'ho passaven sense censures XDD
i ké collons!! ja de pas us dic ke el millor és el Dragon Fall!!! (encara ke quan van pasar a l'epoca Turboi, va perdre molt... TT_TT...)
ImatgeBleug (/^_^)/ i \(^_^\)WebcómicImatge
Sóc la dominadora del món sencer, i em diuen Cybermoooooocho... I :cors: l'imperi del Mochu Pochu...
DarkDrago
Noise killer
Entrades: 1375
Membre des de: 05/02/2005 a les 20:46
Ubicació: DarkLand

Entrada Autor: DarkDrago »

Ufff. jo em vaig komprar els primers de dragon fall i no ho vaig aguantar xD
<embed src="http://img97.imageshack.us/img97/2279/firmadeathnote6sy.swf" width="500" height="120" quality="high">
[b]Manipulador a l'ombra...[/b]
Ereza
Forum Hoster
Entrades: 1345
Membre des de: 14/06/2003 a les 11:21
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ereza »

Hm... De Dragon Fall un amic es va comprar el número 0 crec que era al Saló de fa 2 anys, i me'l va deixar i la veritat és que era molt bo (genials els quadres de la casa, que posaven "mamon" "kapuyo", etc. en katakana... xDDD)

El mateix individu es va comprar fins al 10 em sembla en l'últim saló... Si hi penso ja li diré que me'ls deixi :P
Imatge
Avatar de l’usuari
Jabro
Entrades: 97
Membre des de: 30/06/2003 a les 02:37
Ubicació: Barcelona / Lleida
Contacta:

Entrada Autor: Jabro »

No he entés això de la censura... voleu dir que no ho van passar? si jo ho recordo..  :shock: i ben petit que era... i diria que més d'un cop ho han passat.
Respon

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 52 visitants