IMPORTANT!
Els dies d'èxit d'aquest fòrum van ser ja fa molts anys i ara resta abandonat, de manera que he decidit bloquejar-ne els nous registres i deixar-lo com a fòrum de només lectura perquè no se'n perdi el contingut.
Si has arribat aquí cercant un fòrum d'anime, manga o cultura japonesa en català, et recomano que facis una visita a Tadaima.cat, el fòrum de referència sobre aquests temes en l'actualitat!

Japonès en vinyetes, ara en català!

Si us agrada la cultura japonesa, en aquest fòrum hi podreu comentar de tot: des de la llengua fins a la música, passant per la cultura més tradicional i la modernitat més incipient.
Respon
Ereza
Forum Hoster
Entrades: 1345
Membre des de: 14/06/2003 a les 11:21
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Japonès en vinyetes, ara en català!

Entrada Autor: Ereza »

Per si l'edició en català d'Inuyasha no era prou bona notícia, Norma Editorial editarà també el proper dia de Sant Jordi (quin sant, nen xD) el curs de japonès "Japonès en vinyetes". Lògicament, jo el tinc en castellà, el vaig comprar just abans que fessin la 2a edició millorada, i ara em tocarà, igual que amb Inuyasha, recomprar-lo xD Us poso informació de la web de Nipoweb (www.nipoweb.com):

Japonès en vinyetes és un curs de japonès amè i diferent, una eina ideal perquè qualsevol persona interessada en la llengua i la cultura del país del sol naixent aprengui els fonaments de la llengua japonesa.

Els textos que apareixen en els populars còmics japonesos o manga constitueixen la base per endinsar-nos en l’idioma japonès oral i escrit. Qualsevol, tingui, o no, interès en el manga pot aprendre un japonès bàsic de manera clara, concisa i entretinguda en les trenta lliçons del llibre, que inclou tot un seguit d’exercicis pràctics i un petit manual dels 160 kanji fonamentals.

Detalls de l'obra

   * Títol: Japonès en vinyetes (1a edició)
   * Autor: Marc Bernabé
   * Traducció: Verònica Calafell
   * Correcció: Núria Valldeperas
   * Editorial: Norma Editorial
   * Núm. de pàgs: 293
   * Preu: 19,95 €
   * Mida: 17x26 cm
   * Salutacions de: Yoshito Usui i Albert Torres i Graell
   * Il·lustració de portada: Núria Peris
   * Il·lustracions interiors: J.M. Ken Niimura, Guillermo March i Studio Kōsen
   * Maquetació i disseny interior: Marc Bernabé
   * ISBN: 84-9814-162-1

Contingut

   * 30 lliçons de japonès amb més de 130 vinyetes manga d'exemple.
   * 300 exercicis (10 per lliçó) amb les respostes corresponents.
   * Glossari de 160 kanji bàsics.
   * Glossari japonès-català amb gairebé 1.000 paraules. .
   * Glossari d'onomatopeies, ideal per entendre millor manga amb les onomatopeies sense retocar!
   * Salutació de Yoshito Usui (autor de Shin-chan) i article introductori als kanji d'Albert Torres i Graell (autor de Kanji, la escritura japonesa i el Diccionari català-japonès japonès-català).

Índex de continguts


A continuació, t'oferim la llista completa dels continguts del llibre. Pots descarregar les primeres lliçons, les introduccions i el prefaci per "fullejar" el llibre de manera electrònica, en format PDF (necessitaràs el programa Acrobat Reader per obrir els arxius) i decidir si t'interessa adquirir-lo. Aquest material, si bé és totalment gratuït, és només per ús personal i no pot ser distribuit sense el permís escrit de l'editorial i els propietaris del copyright.

   * Prefaci / Índex / Salutació de Yoshito Usui / Introducció
   * Glossari d'abreviatures
   * Lliçó 1: Hiragana
   * Lliçó 2: Katakana
   * Lliçó 3: Kanji
   * Lliçó 4: Expressions bàsiques
   * Lliçó 5: Numerals
   * Lliçó 6: Dies i mesos
   * Lliçó 7: Pronoms personals
   * Lliçó 8: Especial katakana
   * Lliçó 9: Gramàtica bàsica
   * Lliçó 10: Estacions de l’any
   * Lliçó 11: Substantius
   * Lliçó 12: Quina hora és?
   * Lliçó 13: Adjectius -i
   * Lliçó 14: Adjectius -na
   * Lliçó 15: Sufixos de pronoms personals
   * Lliçó 16: Partícules
   * Lliçó 17: Partícules de final de frase
   * Lliçó 18: Els verbs aru/iru
   * Lliçó 19: Verbs (1): forma -masu
   * Lliçó 20: Verbs (II): forma simple
   * Lliçó 21: La família
   * Lliçó 22: Adverbis
   * Lliçó 23: Paraulotes i insults
   * Lliçó 24: Verbs (II): forma -te
   * Lliçó 25: Comptadors
   * Lliçó 26: Parts del cos
   * Lliçó 27: Expressions fetes
   * Lliçó 28: Verbs (IV): naru
   * Lliçó 29: Onomatopèies
   * Lliçó 30: Ordres
   * Apèndix 1: Respostes als exercicis
   * Apèndix 2: Recopilatori de kanji
   * Apèndix 3: Glossari d’onomatopèies
   * Apèndix 4: Índex de vocabulari

L'autor

Marc Bernabé (L’Ametlla del Vallès, Barcelona, 1976) és traductor i intèrpret del japonés al català i l’espanyol i es dedica especialment a la traducció de manga i animació. Actualment resideix a Osaka (Japó), on s’especialitza en la didàctica de la llengua i la cultura japoneses a hispanoparlants. A més, combina l’activitat professional i acadèmica amb la seva tasca al front del portal d’Internet Nipoweb.com, del qual és fundador, co-webmaster i col·laborador habitual.


A la seva web podeu baixar-vos la introducció i les 3 primeres lliçons (que no he vist perquè en aquesta merda d'ordinadors de la uni no hi ha l'Acrobat Reader) en format PDF :P

Es faran rics amb les reedicions en català... xD
Imatge
DarkDrago
Noise killer
Entrades: 1375
Membre des de: 05/02/2005 a les 20:46
Ubicació: DarkLand

Entrada Autor: DarkDrago »

ES una molt bona noticia ^^

(sort k aki no saltaran feixistes kom els k korren per infotaku a kritikar, no se sap pk, akesta edicio ^^U)
<embed src="http://img97.imageshack.us/img97/2279/firmadeathnote6sy.swf" width="500" height="120" quality="high">
[b]Manipulador a l'ombra...[/b]
Ereza
Forum Hoster
Entrades: 1345
Membre des de: 14/06/2003 a les 11:21
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ereza »

Well, amb l'única revista existent sent com és, tampoc és que sigui d'estranyar... :P
Imatge
DarkDrago
Noise killer
Entrades: 1375
Membre des de: 05/02/2005 a les 20:46
Ubicació: DarkLand

Entrada Autor: DarkDrago »

Si, en llatzer crea escola, desafortunadament
<embed src="http://img97.imageshack.us/img97/2279/firmadeathnote6sy.swf" width="500" height="120" quality="high">
[b]Manipulador a l'ombra...[/b]
Avatar de l’usuari
Esbotzegat
No és un gira-sol
Entrades: 1766
Membre des de: 12/06/2003 a les 18:35
Ubicació: Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Esbotzegat »

En corre un per allà que s'està quedant més sol que la una... perquè ja cansen xD Per fi n'hi ha que comencen a passar d'ells. Realment es fan molt pesadets ^^u

El millor de tot és que parlen de dialecto catalán... uhm... de dialectes n'hi ha 6 si no recordo malament però cap es diu així... (Se'ls hi hauria de donar la definició de dialecte i dir-los: aplica-la. Uf, massa pensar.)
znake
Cròtal del bambú
Entrades: 839
Membre des de: 24/12/2004 a les 20:01
Ubicació: Badalona, Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: znake »

Dialecte Lleidata xDD

No me he empanat de res xD
Avatar de l’usuari
Esbotzegat
No és un gira-sol
Entrades: 1766
Membre des de: 12/06/2003 a les 18:35
Ubicació: Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Esbotzegat »

Res, que com que ara surten coses en català com bolets, les notícies a Infotaku parlen habitualment del tema. I els usuaris fascistes d'Infotaku fan comentaris xD
Avatar de l’usuari
Jabro
Entrades: 97
Membre des de: 30/06/2003 a les 02:37
Ubicació: Barcelona / Lleida
Contacta:

Entrada Autor: Jabro »

Doncs ja sé d'un que se'l comprarà :D Eis, per cert Ereza, hi ha un parell de coses que estic pensant a comprar-me,  te les pots comprar tu primer i així sortirà l'edició en català? xD
DarkDrago
Noise killer
Entrades: 1375
Membre des de: 05/02/2005 a les 20:46
Ubicació: DarkLand

Entrada Autor: DarkDrago »

Que jabró que ets x"DDDDDDD
<embed src="http://img97.imageshack.us/img97/2279/firmadeathnote6sy.swf" width="500" height="120" quality="high">
[b]Manipulador a l'ombra...[/b]
Ereza
Forum Hoster
Entrades: 1345
Membre des de: 14/06/2003 a les 11:21
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ereza »

Jabro ha escrit:Doncs ja sé d'un que se'l comprarà :D Eis, per cert Ereza, hi ha un parell de coses que estic pensant a comprar-me,  te les pots comprar tu primer i així sortirà l'edició en català? xD
No, gràcies... xD
Imatge
Avatar de l’usuari
NëKô!!
Entrades: 43
Membre des de: 25/06/2006 a les 10:45
Ubicació: Sabadell

Entrada Autor: NëKô!! »

Es una molt bona notícia ; encara que jo el tinc en castellà..^^"U El que passa és que el meu pare no es va empanar de res i me'l va comprar en castellà però igualment jo li estic molt agraïda!!^^ *o*
[img]http://i9.tinypic.com/2hrlwmt.gif[/img]
||Rareta què hi farem!! XD||
Avatar de l’usuari
Shruikan
Mascota
Entrades: 615
Membre des de: 01/02/2006 a les 21:02
Ubicació: Artés, la Terra (Quin nom més cutre)
Contacta:

Entrada Autor: Shruikan »

A mi m'el van regalar pel meu Sant. De moment només ser fer 7 ideogrames però bé. Ja anirem aprenent.
[img]http://img519.imageshack.us/img519/7565/shuikinx9sr8.gif[/img][img]http://img165.imageshack.us/img165/4500/carnetdelasounddw7.gif[/img]
[img]http://img156.imageshack.us/img156/7961/sintitulo0998pc7.gif[/img]
Avatar de l’usuari
NëKô!!
Entrades: 43
Membre des de: 25/06/2006 a les 10:45
Ubicació: Sabadell

Entrada Autor: NëKô!! »

Jo només em sé una mica del hiragana i ja està, no és gaire cosa però és qüestió de no desanimar-se i continuar!! :P
[img]http://i9.tinypic.com/2hrlwmt.gif[/img]
||Rareta què hi farem!! XD||
znake
Cròtal del bambú
Entrades: 839
Membre des de: 24/12/2004 a les 20:01
Ubicació: Badalona, Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: znake »

Uff.. Jo tinc un "Japonés en viñetas" i només em sé algun hiragana perdut..´És que me'ls estudio i al cap d'un temps ja no em recordo de res xD

Jo el tinc en castellà perquè com l'Ereza s'ho va comprar en català quan ja el tenia en castellà doncs me'l vaig quedar jo, igual que els comics d'inuyasha (he)
Respon

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 44 visitants