IMPORTANT!
Els dies d'èxit d'aquest fòrum van ser ja fa molts anys i ara resta abandonat, de manera que he decidit bloquejar-ne els nous registres i deixar-lo com a fòrum de només lectura perquè no se'n perdi el contingut.
Si has arribat aquí cercant un fòrum d'anime, manga o cultura japonesa en català, et recomano que facis una visita a Tadaima.cat, el fòrum de referència sobre aquests temes en l'actualitat!

DOBLATGE JAPONÉS O CATALÀ?

Per parlar d'actors de doblatge i dels doblatges de les sèries, en català, en japonès o en qualsevol altre idioma.
Respon

en japones o en català?

JAPONES
1
50%
CATALÀ
1
50%
 
Vots totals: 2

Avatar de l’usuari
KikyoSama
Entrades: 102
Membre des de: 08/08/2006 a les 17:38
Ubicació: Feudal's World

DOBLATGE JAPONÉS O CATALÀ?

Entrada Autor: KikyoSama »

doncs aixó que preferiu el doblatge en japonés o en català? :?
KikyoSama l’ha editat per darrera vegada el dia: 11/09/2006 a les 21:20, en total s’ha editat 1 vegada.
[url=http://imageshack.us][img]http://img139.imageshack.us/img139/9355/kikyosamabtu3.jpg[/img][/url]
Avatar de l’usuari
Soundwave
Dominadora intergalàctica
Entrades: 1563
Membre des de: 17/06/2003 a les 18:20
Ubicació: Planeta Cybertron
Contacta:

Entrada Autor: Soundwave »

El japonés m'agrada més, perque saben cridar com deu mana xDDD
El dolent esque has de llegir els subtítols :P
En castellà o català, el que no m'agrada és que o bé canvïin diàlegs (censura i tal), o que possin unes veus que no peguen ni amb cola >_<
Però per exemple, Shinchan, és una sèrie amb la que em quedo amb el català, la Japonesa és horrible xDD
ImatgeBleug (/^_^)/ i \(^_^\)WebcómicImatge
Sóc la dominadora del món sencer, i em diuen Cybermoooooocho... I :cors: l'imperi del Mochu Pochu...
DarkDrago
Noise killer
Entrades: 1375
Membre des de: 05/02/2005 a les 20:46
Ubicació: DarkLand

Entrada Autor: DarkDrago »

si, realment el doblatge catala es bonissim, millor k el japones i tot xD

el castella es força horroros xD
<embed src="http://img97.imageshack.us/img97/2279/firmadeathnote6sy.swf" width="500" height="120" quality="high">
[b]Manipulador a l'ombra...[/b]
Avatar de l’usuari
Esbotzegat2
No és un gira-sol
Entrades: 692
Membre des de: 09/07/2003 a les 01:45
Ubicació: Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Esbotzegat2 »

Mira, si haig de ser franc, i generalitzant, el català dóna 10.000 voltes al japonès.

Per començar, de censura no n'hi ha, sinó que hi ha ADAPTACIÓ. Que temps enrere potser n'hi hagués no t'ho nego, però a TV3 si han de censurar foten retallada i ja està, no censuren diàlegs.
Després, pel que fa a les veus... Sempre hi ha casos i casos, però en japonès no solen agradar-me molt. Se sol passar de l'extrem "tio amb veu de nena petita" a "tio amb veu de maxote que no s'aguanta per enlloc". No sé, en general solen estar bé les veus, però sempre n'hi ha una o dos que t'envia el doblatge enlaire.
Tercera i molt important... La SINCRONITZACIÓ. Els japonesos entren i surten quan els dóna la gana. De vegades la boca es mou i el tio no parla, o de vegades el tio parla i la boca no es mou. Entren abans o després. O les dues coses alhora xD. No saben encaixar la veu a la boca, i això és molt mala senyal...

En català també la caguen. Sempre hi ha veus que ballen una mica (no sol passar molt, però passa), i sobretot, repeticions... El temps de canvis de veu ja ha quedat enrere, però lo de les repeticions és inevitable... Només cal comparar la gent que hi ha a Catalunya i la que hi ha a Japó n_nu. I tot i així, trobo que és molt millor el doblatge català, en general.

(Però per exemple, a mi el Shin-chan m'agrada més en japonès >.<)
Imatge
Mentre duri aquest amor, la Maison Ikkoku mai no desapareixerà.
Avatar de l’usuari
((*natsi*))
Entrades: 28
Membre des de: 19/08/2006 a les 23:49
Ubicació: en un lugar del maresme kuyo nombre no kiero akordarme XD

Entrada Autor: ((*natsi*)) »

dons depen del que miri.. normament els doramas m'agrada veurels en japones subtitulats en castella. i els animes m'agraden en catala.. trobo que la veu dels dobladors catalans l'encerten molt a l'hra de doblar un personatge... ( no kom en kastella ~o~) tot i que de tant en tant m'agrada veurels en japones subtitulats perque aixi m'acostumo a les veus reals i m'agraden ^-^
[url=http://imageshack.us][img]http://img137.imageshack.us/img137/4355/fanjapanfirmaih7.png[/img][/url]
www.nipponmagazine.forospace.com
Ereza
Forum Hoster
Entrades: 1345
Membre des de: 14/06/2003 a les 11:21
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ereza »

Japonès, sens dubte o.o Si no no m'hauria posat a subtitular (bé, i per no perdre'm les sèries més noves *-*). Català o castellà (prefereixo el català, en castellà totes les veus em sonen igual xD), no deixen de ser adaptacions, i en qualsevol cas sempre és millor escoltar les pel·lis, sèries, etc, japos o no, en l'idioma original.
Imatge
Avatar de l’usuari
nora
Entrades: 274
Membre des de: 15/08/2006 a les 18:03
Ubicació: Terrassa(Barcelona)

Entrada Autor: nora »

En el cas del shin-chan el doblatge en castellà em sembla molt i molt dolent...i pel que fa a l' Inu Yasha m' agrada bastant en català 8)
Ran
Entrades: 1153
Membre des de: 26/07/2004 a les 20:15
Ubicació: Sabadell, BCN, Catalunya

Entrada Autor: Ran »

M'agrada molt el doblatge en català per diferents motius. Primerament, no m'agrada gaire haver de llegir subtítols tota l'estona perquè aleshores no em puc fixar en les imatges i al final acabo sabent més la font de la lletra que no pas com són els personatges. A més, m'agraden moltíssim molts dels dobladors catalans. Hi ha veus que em captiven *o* Puc arribar a veure sèries només perquè m'agrada una de les veus (és el cas de Loki ^^u).

Tot i així, les versions originals sempre trobo que són molts bones. Els dobladors japonesos també saben fer molt bé la seva feina. Em quedaria amb el doblatge japonès més aviat per no perdre'm les sèries més noves, com diu n'Ereza ^^. És que si hem d'esperar a que arribin fins aquí...
***Ran-neechan***

<<La mort està tan convençuda de la seva victòria que ens deixa una vida d'avantatge>>

There's only one truth
znake
Cròtal del bambú
Entrades: 839
Membre des de: 24/12/2004 a les 20:01
Ubicació: Badalona, Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: znake »

Que vols que us digui.. El japones, clar xD

Quan alguna sèrie m'agrada més en català o castellà qu ene japonés, no és perquè els seiyuus siguin dolents, si no perquè primer l'hevist en castellà o català i al cap d'un temps en japones, per mirar com era, i clar, doncs no m'agradava (aquest es el cas de sakura xD).

Totes les sèries qe he ajudata traduir tenen un seiyuus fantàstics, i sempre està la tipica veuq ue no t'acava de convençer, però qaun ja portes un temps escoltant-la ja t'encaixa millor amb el personatge,s com m'ha passat a vegades també amb la versió en català.
Respon

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 31 visitants