IMPORTANT!
Els dies d'èxit d'aquest fòrum van ser ja fa molts anys i ara resta abandonat, de manera que he decidit bloquejar-ne els nous registres i deixar-lo com a fòrum de només lectura perquè no se'n perdi el contingut.
Si has arribat aquí cercant un fòrum d'anime, manga o cultura japonesa en català, et recomano que facis una visita a Tadaima.cat, el fòrum de referència sobre aquests temes en l'actualitat!

Analfabetisme amb gust de croissant

Fòrum amb l'objectiu que tothom expliqui anècdotes de l'any 82, el del Naranjito, o d'anys posteriors. L'ordinador us maltracta? Els amics us han enterrat? El botiguer us ha venut un enciam amb una taràntula dintre? També podeu explicar-nos-hi les vostres penes!
Avatar de l’usuari
Esbotzegat
No és un gira-sol
Entrades: 1766
Membre des de: 12/06/2003 a les 18:35
Ubicació: Catalunya
Contacta:

Re: Analfabetisme amb gust de croissant

Entrada Autor: Esbotzegat »

No sé si en aquests assumptes la Serp és bon exemple a seguir, xDDDDD (Amb carinyo, eh?? :prrt: )

He vist que a l'És a dir, el portal lingüístic de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, et recomana fer servir la forma "crosant" ^^. A veure si els de l'IEC en fan cabal `__`!
Ereza
Forum Hoster
Entrades: 1345
Membre des de: 14/06/2003 a les 11:21
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: Analfabetisme amb gust de croissant

Entrada Autor: Ereza »

Esbotzegat ha escrit:He vist que a l'És a dir, el portal lingüístic de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, et recomana fer servir la forma "crosant" ^^. A veure si els de l'IEC en fan cabal `__`!
A mi aquests fantasmes no m'inspiren gaire confiança, què es creuen, que amb els seus "esclar" i "crosant" es poden inventar coses del català? De tota la vida s'ha escrit "És clar", i si s'hagués de catalanitzar croissant, s'hauria de dir "crusant" i no "crosant", ja que els nord-occidentals diem crusant i no crosant (almenys, jo). Però clar, aquest ens és de Pixapilàndia, no li demanem més... :^^u:
Imatge
Avatar de l’usuari
Esbotzegat
No és un gira-sol
Entrades: 1766
Membre des de: 12/06/2003 a les 18:35
Ubicació: Catalunya
Contacta:

Re: Analfabetisme amb gust de crosant

Entrada Autor: Esbotzegat »

Si en dieu "crusant" i els valencians i els balears fan el mateix, aleshores em sembla bé que s'admeti la forma "crusant".

L'"esclar" no se l'han inventat els de l'És a dir. Diria que ja fa temps que circula. Però les llengües evolucionen, i de contraccions n'hi han hagut sempre. Temps enrere també devien posar el crit al cel quan a algú se li va acudir de contreure la forma "adéu", com totes les altres locucions, però és el que és lògic quan les paraules perden tot el sentit inicial, i més encara si comporta canvis fonètics (el mateix amb la forma "sisplau", per exemple). I el cert és que "esclar" és com ho pronunciem en català central i no té sentit que ho escrivim "és clar"; a més, és una bona manera, també, de distingir aquesta locució del sentit de "ésser clar".

No veig per què cal exaltar-se tant. La veritat és que abans a mi també m'horroritzava tot el que no era purament allò dictat per l'IEC, però les llengües evolucionen i cal tindre-ho present, tot això. El que no m'agrada gens, i per aquí sí que no hi vull passar, és que s'acceptin estrangerismes a dojo si no són estrictament necessaris.
znake
Cròtal del bambú
Entrades: 839
Membre des de: 24/12/2004 a les 20:01
Ubicació: Badalona, Barcelona
Contacta:

Re: Analfabetisme amb gust de crosant

Entrada Autor: znake »

Es veritat, jo dic esclar però escric és clar xD

Sisplau al final és correcte? Em recordo quan l'Amiboshi em deia: s'ha d'escriure "si us plau"! xD
Avatar de l’usuari
Esbotzegat
No és un gira-sol
Entrades: 1766
Membre des de: 12/06/2003 a les 18:35
Ubicació: Catalunya
Contacta:

Re: Analfabetisme amb gust de crosant

Entrada Autor: Esbotzegat »

Ja u.u. Com ja he dit, vaig tenir la meva etapa de no acceptar res... xD

Diria que avui dia, llevat de l'IEC i Softcatalà, tothom usa la forma "sisplau".
Ereza
Forum Hoster
Entrades: 1345
Membre des de: 14/06/2003 a les 11:21
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: Analfabetisme amb gust de crosant

Entrada Autor: Ereza »

Esbotzegat ha escrit:Diria que avui dia, llevat de l'IEC i Softcatalà, tothom usa la forma "sisplau".
En això hi estic d'acord xD Però Softcatalà en què ha d'usar el "Sisplau"? Els programes d'ordinador, quan s'adrecen a l'usuari, mai han de dir "Sisplau", ja que cal ometre-ho :-?
Imatge
Avatar de l’usuari
Esbotzegat
No és un gira-sol
Entrades: 1766
Membre des de: 12/06/2003 a les 18:35
Ubicació: Catalunya
Contacta:

Re: Analfabetisme amb gust de croissant

Entrada Autor: Esbotzegat »

Cert. Me'n vaig llegir el manual d'estil. I coses com ara "No feu servir emoticones" xD

Doncs no ho sé, em sona haver-ho vist per allà també. Habitualment cal ometre-ho, però potser en alguna frase concreta va bé deixar-ho.
Ereza
Forum Hoster
Entrades: 1345
Membre des de: 14/06/2003 a les 11:21
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: Analfabetisme amb gust de croissant

Entrada Autor: Ereza »

Esbotzegat ha escrit:Doncs no ho sé, em sona haver-ho vist per allà també. Habitualment cal ometre-ho, però potser en alguna frase concreta va bé deixar-ho.
En cap. Els ordinadors han de ser cabrons :-P
Imatge
Respon

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 14 visitants